شناسهٔ خبر: 172728 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با دستور سرپرست ریاست جمهوری؛

ترمینال جدید و اپرون فرودگاه رامسر افتتاح شد

بذرپاش مخبر ترمینال جدید و اپرون فرودگاه رامسر با دستور سرپرست ریاست جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس و ارتباط تصویری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح روز شنبه ششم مرداد ماه، ترمینال جدید و اپرون فرودگاه رامسر با دستور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان و مدیران و مسئولان حمل و نقل هوایی کشور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

گفتنی است در سال ۱۴۰۰ پیرو بازدیدهای استانی رئیس جمهوری، ارتقا و توسعه فرودگاه رامسر در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت که بلافاصله پس از انتخاب مشاور ذی‌صلاح مقدمات مطالعات و طراحی توسعه ترمینال با رویکرد حفظ بنای ترمینال قدیم و نیز افزایش پارک هواپیما در اپرون انجام شد.

طی دو ماه مشاور نسبت به انجام مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرایی و اسناد مناقصه انتخاب پیمانکار اقدام شد و در نهایت عملیات اجرایی پس از تحویل زمین به پیمانکار در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ هم‌زمان با عملیاتی بودن فرودگاه آغاز شد و ظرف مدت دو سال با توان داخلی و متخصصان ایرانی به پایان رسید.

با توجه به اعلام مرز هوایی فرودگاه رامسر، باید تعداد پروازهای داخلی و خارجی افزایش یافته و جهت پروازهای هم‌زمان می‌بایست تعداد پارک هواپیما از تعداد ۲ فروند هواپیمای سبک به ۳ فروند هواپیمای میان رده افزایش یابد، در این راستا توسعه اپرون به متراژ ۴۵۰۰۰ متر مربع با روسازی بتنی و تعداد ۳ موقعیت پارک هواپیما از نوع رده C مانند هواپیماهای ATR۷۲ با ۷۵ صندلی و ایرباس A۳۲۰ با تعداد ۱۷۰ صندلی جهت پروازهای خارجی احداث شد.

یادآور می‌شود؛ اپرون با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به ارزش روز احداث شده است.

شایان ذکر است؛ ترمینال قدیم فرودگاه رامسر با مساحت تقریبی ۱۵۰۰ متر مربع در دو تراز مسافری و اداری در بهترین شرایط پروازی و خدمت رسانی قابلیت پذیرش ۲۰۰ هزار مسافر در سال را دارد که با توجه به رویکرد و برنامه‌های توسعه دولت قادر به خدمت رسانی نبوده و می‌بایست از تمامی جهات استانداردسازی و ارتقا می‌یافت، در این راستا توسعه ترمینال در مساحتی به متراژ ۱۲۸۶ متر مربع و با استانداردهای روز دنیا در سالنی یکپارچه با سقفی بلند و مدرن و با به‌کارگیری از مصالح و تکنولوژی کاملاً ایرانی احداث شد.

با توسعه ترمینال ظرفیت پذیرش مسافر سالیانه ۲.۵ برابر و به مقدار ۵۰۰ هزار مسافر در سال با شرایط استاندارد سرانه فضای مورد نیاز برای مسافر به مقدار ۱۸ متر مربع افزایش پیدا کرد. هزینه ساخت توسعه ترمینال و زیرساخت تأسیساتی بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان به ارزش روز است و در تکمیل کار ممکن است جزئیاتی لازم باشد که ظرف یک ماه آتی به اتمام خواهد رسید.